نوشته شده توسط : مشاور ارشد

در راستای تسهیل امور ایثارگران و خانواده‌های آنان، امکان پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی برای تمامی رزمندگان ارتش و سپاه و خانواده‌های این افراد فراهم شده است. افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران، نسبت به بررسی و پیگیری کارت و میزان سوابق خود اقدام کنند.

این مسئله برای داوطلبین کنکور نیز امری کاملا مهم است. سهمیه ایثارگران یکی از سهمیه‌های مهم کنکور است که به داوطلبان ایثارگر کمک می‌کند تا شانس قبولی خود را در دانشگاه و شهر مورد نظر افزایش دهند.

پیشنهاد می‌شود کلیه افراد مشمول استفاده از سهمیه ایثاگران کنکور، برای پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی اقدامات لازم را انجام دهند.
همانطور که می‌دانید، در کنکور سراسری، سهمیه‌های مختلفی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. یکی از مهم‌ترین این سهمیه‌ها، سهمیه ایثارگران است. سهمیه ایثارگران به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا با رتبه‌ای پایین‌تر از افراد عادی، در دانشگاه‌های برتر قبول شوند.

برای استفاده از سهمیه ایثارگران، داوطلبان باید کارت ایثارگری خود را داشته باشند. کارت ایثارگری، مدرکی است که نشان‌دهنده میزان جانبازی یا ایثارگری فرد است. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران، نسبت به پیگیری کارت ایثارگری خود با کد ملی اقدام کنند.

پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی برای داوطلبان کنکور که قصد استفاده از سهمیه ایثارگران را دارند، بسیار مهم است. زیرا در زمان ثبت‌نام کنکور، سازمان سنجش آموزش کشور، از داوطلبان می‌خواهد تا کد ایثارگری خود را وارد کنند. اگر داوطلب کد ایثارگری خود را نداشته باشد، نمی‌تواند از سهمیه ایثارگران استفاده کند.

بنابراین، توصیه می‌شود که داوطلبان کنکور که مشمول استفاده از سهمیه ایثارگران هستند، هر چه سریع‌تر نسبت به پیگیری کارت ایثارگری خود اقدام کنند.
چه کسانی باید برای پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی اقدام کنند؟

همانطور که می‌دانید، در کنکور سراسری، سهمیه‌های مختلفی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. یکی از این سهمیه‌ها، سهمیه ایثارگران است که به دو دسته سهمیه 25 درصدی و 5 درصدی تقسیم می‌شود.

سهمیه 25 درصدی به داوطلبان ایثارگر تعلق می‌گیرد که شامل جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر می‌شوند. این داوطلبان برای استفاده از این سهمیه، نیازی به رهگیری کارت ایثارگری با کد ملی ندارند.

در مقابل، سهمیه 5 درصدی به داوطلبان ایثارگر تعلق می‌گیرد که شامل جانبازان زیر 25 درصد، همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان رزمندگان می‌شوند. این داوطلبان برای استفاده از این سهمیه، باید کارت ایثارگری خود را داشته باشند و کد ایثارگری خود را در زمان ثبت‌نام کنکور وارد کنند.

بنابراین، تنها داوطلبان مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران، باید برای پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی اقدام کنند.

پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی

مراحل پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی

داوطلبان مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران، برای پیگیری کارت ایثارگری خود با کد ملی، می‌توانند به سامانه بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنند. در این سامانه، با وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه، می‌توانند از وضعیت کارت ایثارگری خود مطلع شوند.

در صورتی که کارت ایثارگری داوطلب آماده باشد، می‌تواند آن را از طریق سامانه دریافت کند. در صورتی که کارت ایثارگری داوطلب آماده نباشد، باید برای دریافت آن به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کند.

جمع‌بندی

سهمیه ایثارگران یکی از سهمیه‌های مهم کنکور سراسری است که به داوطلبان ایثارگر کمک می‌کند تا با رتبه‌ای پایین‌تر از افراد عادی، در دانشگاه‌های برتر قبول شوند.

داوطلبان مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگران، برای استفاده از این سهمیه، نیازی به رهگیری کارت ایثارگری با کد ملی ندارند. در مقابل، تنها داوطلبان مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران، باید برای پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی اقدام کنند.

منبع: https://irantahsil.org/%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%AF-%D9%85%D9%84%DB%8C/





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: